ATRIBUȚII
Centrul Adăpostul de Noapte se află în subordinea directorului executiv al Direcției de Asistență socială Sibiu, este coordonat de un coordonator personal de specialitate și are următoarele atribuții specifice:
1. furnizarea serviciilor sociale de interes public genera/local, prin următoarele activități:
- reprezentarea Direcției de Asistență Socială Sibiu în raport cu beneficiarii;
- cazare pe perioada nopții, conform programului de funcționare a Adăpostului de Noapte, în condiții adecvate
- asigurarea condițiilor pentru igienă corporală în regim de urgență (duș), igienizarea lenjeriei beneficiarilor;
- asigurarea de băuturi calde nealcoolice (ceai, cafea, lapte, etc.) pentru toți beneficiarii care nu au asigurată masa la cantina socială, produse de patiserie sau pachete de hrană rece pentru seara, la venire și dimineața la plecarea din centru. Cu ocazia sărbătorilor legale (Paști, Crăciun, Anul Nou, etc.) centrul poate oferi tuturor beneficiarilor prezenți în adăpost pachete festive în funcție de bugetul existent. Asigurarea meselor se face din venituri proprii, donații/sponsorizări. Porțiile de hrană neconsumate la prînz de beneficiarii Cantinei Municipiului Sibiu se pot preda la Centrul Adăpostul de Noapte, pe bază de proces verbal de predare-primire, urmând ca aceste pachete să fie distribuite beneficiarilor adăpostului , la cină.
- supravegherea beneficiarilor pe timpul nopții
- activități de consiliere socială, de informare și de socializare
- materiale informative pe suport de hârtie sau electronic (site-ul instituției)
- ghidul beneficiarului pentru infoirmarea acestuia cu privire la Regulamentul de organizare și Funcționarea a Adăpostului de Noapte
- rapoarte de activitate publicate pe site-ul Direcției de Asistență Socială
- promovarea unei imagini pozitive a beneficiarilor în relația cu mass media
- asigurarea transparenței privind activităților centrului
- activități care duc la creșterea stimei de sine a beneficiarilor
- dezvoltarea de programe conform nevoilor reale ale beneficiarilor
- elaborarea și actualizare ori de câte ori e cazul a instrumentelor de lucru standardizate, a procedurilor de lucru utilizate în cadrulș procesului de acordare a serviciilor:
- monitorizarea periodică a serviciilor prestate;
- evaluarea gradului de satisfacție al beneficiarilor în raport cu serviciile oferite
- necesarul financiar, material și uman al centrului stabilit conform prevederilor legale