ATRIBUȚII
BIROUL ALOCAȚII FAMILIALE are următoarele atribuții specifice:
1. Preia, verifică și înregistrează cererile și documentele justificative care stau la baza acordării alocației pentru susținerea familiei;
2. Întocmește ancheta socială, cu respectarea termenului stabilit de lege, pentru aprobarea/ respingerea/ suspendarea/încetarea dreptului, respectiv modificarea cuantumului alocatiei pentru susținerea familiei, precum și la intervalul de 6 luni, pentru verificarea îndeplinirii în continuare a conditiilor de acordare a alocatiei pentru susținerea familiei;
3. Întocmește şi redactează referatul/dispoziția primarului privind aprobarea/ respingerea/ suspendarea/ încetarea dreptului, respectiv modificarea cuantumului alocatiei pentru sustinerea familiei;
4. Întocmește si transmite, în termenul legal, la AJPIS Sibiu situațiile privind alocatia pentru sustinerea familiei;
5. Comunică beneficiarilor dispozițiile prin care se stabilește/ respinge/suspendă/încetează dreptul, respectiv se modifica cuantumul alocației pentru susținerea familiei;
6. Eliberează adeverințe beneficiarilor de alocație pentru susținerea familiei;
7. Preia, verifică și înregistrează cererile și documentele justificative de acordare a alocației de stat pentru copii;
8. Preia, verifică, înregistrează și transmite la AJPIS Sibiu cererile privind acordarea în continuare a alocației de stat majorate pentru copiii cu handicap;
9. Întocmește și transmite lunar la AJPIS Sibiu Tabelul centralizator privind cererile înregistrate pentru alocația de stat pentru copii;
10. Întocmește anchetele sociale în vederea stabilirii dreptului la alocația de stat pentru copii, la solicitarea AJPIS Sibiu;
11. Preia, verifică și înregistrează cererile și documentele justificative de acordare a indemnizației/ stimulentului de inserție pentru creșterea copilului în varsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap;
12. Preia, verifică și înregistrează cererile și documentele justificative de acordare a indemnizației pentru creșterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 si 7 ani;
13. Preia, verifică înregistrează și transmite la AJPIS Sibiu cererile privind modificările intervenite în situația beneficiarilor de natură să determine încetarea / suspendarea plății indemnizației / stimulentului de inserție;
14. Întocmește și transmite lunar, la AJPIS Sibiu, Borderoul centralizator privind cererile noi de acordare indemnizației/stimulentului de inserție;
15. Informează solicitantul cu privire la modul de completare al cererii, precum și cu privire la documentele justificative care stau la baza acordării stimulentul educaţional pentru copiii din grădiniţe;
16. Preia, verifică și înregistrează cererile și documentele justificative care stau la baza acordării stimulentului educaţional;
17. Întocmeşte ancheta socială, în situaţia când nu există hotărârea de stabilire a domiciliului copilului.
18. Întocmeşte şi redactează referatul/dispoziţia primarului privind acordarea/încetarea dreptului la stimulentul educaţional;
19. Comunică familiilor beneficiare dispoziţia primarului de acordare/încetare a dreptului la stimulent educaţional;
20. Monitorizează lunar situaţiile centralizatoare privind prezenţa preşcolarilor beneficiari ai stimulentului educaţional;
21. Întocmeste lunar situaţia analitică a tichetelor sociale pentru grădiniţă distribuite;
22. Păstrează dosarul pentru monitorizare, verificare periodică şi arhivare;
23. Preia, verifică și înregistrează cererile și documentele justificative care stau la baza acordării ajutorului financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă;
24. Asigură consilierea și informarea gratuită a beneficiarilor biroului precum și a populației cu privire la drepturile și facilitățile sociale: alocația pentru sustinerea familiei, alocația de stat pentru copii, indemnizația/stimulentul de inserție pentru creșterea copilului, stimulentul educaţional, a ajutorului financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă și modul de obținere;
25. Gestionează baza de date privind beneficiarii de alocație pentru sustinerea familiei, alocație de stat pentru copii, indemnizație/stimulent de inserție pentru creșterea copilului și stimulentul educaţional prin completarea bazei de date cu cazuri noi și prin actualizarea periodică a bazei de date;
26. Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Sibiu, serviciile de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Sibiu, Agentia Judeteana de Plati si Inspectie Sociala Sibiu, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sibiu, alte autorităţi ale administraţiei publice de stat, precum şi furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale.