Acte necesare

ACTE NECESARE PENTRU ANGAJAREA ASISTENTULUI PERSONAL PENTRU PERSOANA CU HANDICAP GRAV

Reglementare:

Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; H.G nr.268/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006.
Relatii la tel.0269/208930 sau 0269/208800 int.750
 
Conform prevederilor art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 republicată, cu modificările și completările ulterioare, ”părinții sau, după caz, reprezentanții legali ai copilului cu handicap grav, persoana sau familia care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulții cu handicap grav ori reprezentanții legali ai acestora, cu excepția celor cu handicap vizual grav, pot opta între asistent personal și primirea unei indemnizații lunare”.
 
Potrivit art. 36 alin. (1), din Legea nr. 448/2006 republicată, cu modificările și completările ulterioare, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a putea fi încadrată cu contract individual de muncă în funcţia de asistent personal, sunt următoarele:
  • are vârsta minimă de 18 ani împliniți;
  • nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni care ar face-o incompatibilă cu exercitarea ocupației de asistent personal;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare, atestată de medicul de familie sau pe baza unui examen medical de specialitate;
  • a absolvit cel puțin cursurile învățământului general obligatoriu, cu excepția rudelor și afinilor până la gradul al IV-lea inclusiv ale persoanei cu handicap grav, precum și cu excepția soțului sau soției, după caz; în situații excepționale, la propunerea asistentului social din cadrul aparatului propriu al consiliului local în a cărui rază teritorială își are domiciliul sau reședința persoana care urmează să îndeplinească funcția de asistent personal, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități poate aproba derogarea de la îndeplinirea condițiilor de studii și în cazul altor persoane.
 
În vederea demarării demersurilor de angajare, persoana care solicită încadrarea ca asistent personal trebuie să prezinte la sediul Direcției de Asistență Socială Sibiu – Biroul Resurse Umane, Comunicare și Relații cu Publicul, cu următoarele documente:

I. Acte ale persoanei care solicită angajarea:

1. Cerere de angajare - se poate descărca;
2. DECLARAŢIE privind respectarea obligațiilor prevăzute de art.38 din Legea nr.448/2006 - se poate descărca;
3. CURRICULUM VITAE - se poate descărca;
4. ACT DE IDENTITATE (B.I./C.I./CP.I.) - (copie şi ORIGINALUL) - (5 copii);
5. CERTIFICAT DE CĂSĂTORIE - (copie şi ORIGINALUL) sau SENTINŢĂ DIVORŢ (copie şi ORIGINALUL) sau CERTIFICAT DE DECES al soțului/soției (copie şi ORIGINALUL) - dacă e cazul;
6. ADEVERINŢĂ MEDICALĂ - semnată şi parafată de medicul de familie (să specifice dacă este apt să îngrijească persoană cu handicap);
7. CAZIER JUDICIAR;
8. CERTIFICAT/ADEVERINȚĂ DE INTEGRITATE COMPORTAMENTALĂ;
9. COPIE DUPĂ DIPLOMA DE STUDII (angajatul trebuie să aibă cel puţin cursurile învăţământului general obligatoriu cu excepţia rudelor şi afinilor până la gradul al IV- lea înclusiv şi a soţului sau soţiei) (copie şi ORIGINALUL);
10. CARNETUL DE MUNCĂ ( COPIE ȘI ORIGINAL pentru conformitate) – dacă este cazul;
11. ADEVERINTĂ-MODEL TIP CARE ATESTĂ VECHIMEA ÎN MUNCĂ după 01.01.2011 (COPIE ȘI ORIGINALUL) – dacă este cazul;
12. DOSAR CU ŞINĂ DE ÎNCOPCIAT.

II. Acte necesare ale persoanei cu handicap grav pentru care se solicită angajarea:

1. CERTIFICAT DE HANDICAP+ANEXĂ, după caz (5 COPII şi ORIGINALUL);
2. ACT DE IDENTITATE (B.I./C.I./CP.I.) sau CERTIFICAT DE NAŞTERE (pentru persoana cu handicap minoră fără C.I.) (5 copii şi ORIGINALUL);
3. Dacă persoana cu handicap este minoră, 5 copii după ACTUL DE IDENTITATE AL UNUIA DINTRE PĂRINŢI;
4. DECIZIE DE PENSIE (3 copii şi ORIGINALUL) + CUPON sau acte doveditoare alte venituri – dacă este cazul;
5. SENTINŢA CIVILĂ DE PUNERE SUB INTERDICŢIE (3 copii şi ORIGINALUL) – dacă este cazul;
6. DISPOZIȚIA PRIMARULUI/ SENTINȚĂ JUDECĂTOREASCĂ DE NUMIRE TUTORE/ CURATOR (copie şi ORIGINALUL) – dacă este cazul;
7. B.I/C.I. TUTORE/CURATOR (3 copii şi ORIGINALUL) – dacă este cazul;
8. ACORDUL SCRIS AL PERSOANEI CU HANDICAP GRAV / TUTORE / CURATOR / PĂRINTE, în cazul persoanelor cu handicap grav fără discernamânt, PENTRU ANGAJAREA PERSOANEI CARE SOLICITĂ ÎNCADRAREA ÎN FUNCŢIA DE ASISTENT PERSONAL.

Dacă se constată îndeplinirea condițiilor legale obligatorii, iar ancheta socială va fi finalizată cu recomandarea de angajare, urmează să fie întocmit contractul individual de muncă, în termen de 30 de zile de la depunerea dosarului cu actele prezentate mai sus.

Actele mai sus menționate vor fi prezentate și în original, pentru verificarea conformității cu originalul a copiilor depuse la Biroul Resurse umane, comunicare și relații cu publicul. Actele în original vor fi returnate posesorului.

Formulare de descărcat

Sibiu, Bulevardul Victoriei 1-3, judeţul Sibiu
Programul cu publicul:
Luni – Joi - orele 8:00-15:00
Vineri – orele 8:00-12:00
© 2022-2024 DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ SIBIU, Toate drepturile rezervate