Acte necesare

ALOCAŢIA PENTRU SUSŢINEREA FAMILIEI

DOCUMENTELE SE POT TRANSMITE ON-LINE LA ADRESA alocatii.familiale@sibiu.ro

Reglementare: Legea nr.277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, cu modificările și completările ulterioare; Hotararea nr.38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010, cu modificările și completările ulterioare.

Documentatia necesara:
1. Cerere și declarație pe propria răspundere, semnate de reprezentantul legal al familiei – se descarcă;
2. DOCUMENTE DOVEDITOARE PRIVIND COMPONENTA FAMILIEI :
  • Carte de identitate
  • Livretul de familie / sentinta divort / certificat casatorie
  • Certificat de nastere (pentru copiii sub 14 ani sau care nu au act de identitate)
  • Adeverinta de la unitatea scolara – cu menţiunea dacă frecventează sau nu fără întrerupere cursurile unei forme de invatamant şi nu înregistrează absenţe nemotivate în cursul unui semestru care să conducă la scăderea sub 8 a notei la purtare.
  În cazul copiilor sub 18 ani care frecventează cursurile unei instituţii de învăţământ organizate potrivit legii în altă localitate, se va prezenta dovada, de la caz la caz, că acesta se află în întreţinerea părinţilor.
  3. DECLARATIE PRIVIND VENITURILE REALIZATE – formular tipizat.
Se iau in considerare toate veniturile nete pe care membrii familiei le realizeaza, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurari sociale de stat, asigurari pentru somaj, obligatii legale de intretinere, indemnizatii şi ajutoare cu caracter permanent, si alte creante legale, cu excepţia burselor de studiu si a burselor sociale, precum şi a sprijinului financiar „Bani de liceu”.
Pentru fiecare categorie de venit declarată se va prezenta actul doveditor cu luna anterioara înregistrării cererii (adeverinţă de salariu, cupon de pensie, cupon de şomaj, extras cont etc.)
În cazul salariaţilor se va prezenta adeverinţă de salar cu salariul net aferent lunii anterioare depunerii cererii în care se vor specifica şi valoarea tichetelor de masă.
Persoanele fizice fara venituri / Persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi independente vor prezenta CERTIFICATUL eliberat de Administraţia Județeană a Finanţelor Publice a municipiului Sibiu cu veniturile realizate pe anul în curs.
 4. Adeverinta eliberata de Registrul Agricol al Primăriei de domiciliu
 5. Certificat Fiscal (sot/sotie) eliberat de Directia Fiscala Locala a Primariei de domiciliu.
 6. Alte documente: hotărâre judecătorească privind adopția, hotărâre judecătorească privind măsura plasamentului/plasament în regim de urgență, hotărâre judecătorească pentru instituirea tutelei/curatelei, s.a.
7. Extras de cont bancar;
  Mențiune: plata se poate efectua și prin mandat poștal

Formulare de descărcat

Sibiu, Bulevardul Victoriei 1-3, judeţul Sibiu
Programul cu publicul:
Luni – Joi - orele 8:00-15:00
Vineri – orele 8:00-12:00
© 2022-2024 DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ SIBIU, Toate drepturile rezervate