Acte necesare

AJUTORUL FINANCIAR FAMILIILOR PENTRU PLATA SERVICIILOR OFERITE DE BONĂ

DOCUMENTELE SE POT TRANSMITE ON-LINE LA ADRESA alocatii.familiale@sibiu.ro

Reglementare: Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă

Documentatia necesara:
a)  actul de identitate al solicitantului (părinte, reprezentant legal, persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor);
b) certificatul de naştere al copilului/copiilor pentru care se solicită ajutorul;
c) documentul prin care se atestă calitatea de reprezentat legal al copilului/copiilor:
- hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;
- hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;
- hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
- hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit legii;
după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei.
d) adeverinţe privind veniturile nete realizate în ultimele 6 luni de membrii familiei, eliberate, după caz, de angajator sau entitatea asimilată acestuia ori de organul fiscal, sau, în cazul persoanelor care desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, declaraţia fiscală prevăzută de lege, fiind exceptate următoarele categorii de venituri:
- alocaţia pentru susţinerea familiei, prevăzută de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- alocaţia de stat pentru copii, prevăzută de Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- bugetul personal complementar lunar şi a prestaţiilor sociale prevăzute la art. 58 alin. (4) lit. b) şi, respectiv, alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- bursele şcolare, a drepturilor acordate în baza art. 51 alin. (2) şi art. 85 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
- stimulentul educaţional oferit, potrivit prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările ulterioare, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate;
- sprijinul financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», cu modificările şi completările ulterioare;
- veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situaţii excepţionale.
e) documentul în baza căruia se desfăşoară activitatea de bonă în condiţiile art. 7 din Legea nr.167/2014.
e’) contractul de prestări servicii încheiat cu bona ( Exercitarea profesiei de bonă se poate realiza, prin:
- în baza unui contract individual de muncă încheiat între bonă şi o persoană juridică acreditată ca furnizor de servicii sociale şi care deţine licenţa de funcţionare pentru serviciile de îngrijire şi supraveghere a copilului pe timpul zilei prestate de bone, în condiţiile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, şi care a încheiat un contract de prestări de servicii sociale cu reprezentantul legal al copilului;
- în baza unui contract de prestări de servicii încheiat între bonă, persoană fizică autorizată, acreditată ca furnizor de servicii sociale şi care deţine licenţă de funcţionare pentru serviciile de îngrijire şi supraveghere a copilului pe timpul zilei prestate de bone, în condiţiile Legii nr. 197/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi reprezentantul legal al copilului., înregistrat la ANAF conform HG nr. 652/2017 actualizată, contract înregistrat la ANAF conform HG nr. 652/2017 privind Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 167/2014 privind exercitarea profesiei de bonă.
f) angajament de plată la solicitarea dreptului de ajutor financiar, cum că aceste sume pot fi recuperate şi din alte drepturi plătite de Agenţia Județeană Pentru plăţi şi Inspecţie Socială Sibiu.
g) declarație pe proprie răspundere că copilul nu este înscris la creșă/grădiniță ( publică/privată), făcând dovada că:
- a solicitat înscrierea la creșă/ grădiniță publică de pe raza municipiului în ultimele 6/12 luni iar cererea a fost respinsă pentru lipsă de locuri
- nu a refuzat un loc la creșă/grădiniță publică de pe raza municipiului;
- nu a retras copilul de la creșă/grădiniță publică;
h) dovadă de la Direcția Fiscală Locală Sibiu că și-au achitat impozitele și taxele față de bugetul local pentru bunurile pe care le dețin în proprietate.
i) cerere

   Pentru persoanele șomeri indemnizați și cei care nu au refuzat maxim două oferte de muncă din partea AJOFM cererea este însoţită de următoarele documente:documentele doveditoare prevăzute la lit. a)- c) și lit. e) -h), precum și alte documente eliberate de Agenţia Pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Judeţului Sibiu.

    Ajutorul financiar se acordă pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie, după cum urmează:

a) până la 2.100 lei - 710 lei;
b) de la 2.101 lei până la 2.500 lei - 550 lei;
c) de la 2.501 lei până la 3.000 lei - 390 lei;
d) de la 3.001 lei până la 3.500 lei - 250 lei.

Formulare de descărcat

Sibiu, Bulevardul Victoriei 1-3, judeţul Sibiu
Programul cu publicul:
Luni – Joi - orele 8:00-15:00
Vineri – orele 8:00-12:00
© 2022-2024 DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ SIBIU, Toate drepturile rezervate